lördag 14 mars 2015

Att märka lekstugeleksaker


 Det är redan ett par år sedan jag gjorde detta. Vi hade problem med att leksakerna från lekstugan alltid försvann. Alltid när barnen ville leka i lekstugan blev första uppdraget att söka reda på något att leka med.

Så vi samlade ihop lite grejer som skulle vara i lekstugan, sedan märkte vi dem med en lekstuga så att barn och personal skulle veta vart de hörde.

Principen är bra. Det fungerar perfekt i teorin. I praktiken så funkar det sisådär. Visserligen vet vi vilka saker som ska vara i lekstugan, men de dyker upp lite här och där.

Det som fungerar är ju att när de dyker upp lite här och där så kan vi antingen be något barn att föra dem till lekstugan, eller göra det själva. Så det finns i alla fall någonting i lekstugan till att börja med. Sedan att de bärs runt, ja, det kan man väl inte göra något åt! Det är ju faktiskt till för att leka med.


 Jag har använt mig av en helt vanlig permanent marker. Det fungerar helt ok. Färgen kommer ju att nötas bort, men den håller helt bra. På vissa ser man bara att det kanske nångång möjligtvis har funnits en märkning, medan på andra syns det tydligt.
 Helt utöver blogginlägget så funderar jag vart alla bestick har tagit vägen! Jag brukar titt som tätt söka efter skedar. Senast hittade jag en kniv. Endast.

Tja, jag läste ju någon tidningsartikel om något dagis som hade rensat regnbrunnen och hittat hur många spadar det nu var i regnbågens alla färger. Så kanske vi borde söka våra bestick från regnbrunnarna...?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar