söndag 14 juni 2009

Egna stämplar

Jag har tillbringat dagen med att pyssla egna stämpla :) Jag har ett material som jag tyvärr inte minns vad heter :/ Ett hobbymaterial som är mjukt och hållbart, påminner om skumgummi, men endå inte.

Jag har ur detta material klippt ut material till 3 stämplar. Tvä stämplar med mitt namn :) En större för att märka kläder och dyligt, och en mindre som jag kan märka kort som jag gör. Jag har inga förhoppningar för att det lilla namnet ska överleva ens dagen, men fast den gör det så gör jag aldrig om en så liten stämpel!!

Den tredje är inspirerad av en annan stämpel som jag hittade på nätet. Stämpeln på nätet var en flicka iklädd jordgubbsdräkt. Jag har inte direkt kopierat den utan gjort en egen tolkning av den, men de som har gjort stämpeln kanske är av annan åsikt, så för att inte uppröra någon eller trampa på någons fötter så har jag valt att inte visa bild på henne.

De utklippta bitarna limmade jag sedan med snabblim på små träbitar. Jag äger ingen liten såg, så jag sågade små träbitar med en såg som helt klart är gjord för större arbeten! Resultatet blev att sågen slintade och jag sågade mej i fingret. Men bara en gång! Annars gick det helt ok.

Bilder kommer! Jag ska låta mina stämplar torka så att jag kan pröva hur dom fungerar och OM dom fungerar och hur slutresultatet ser ut. Spännande :) Mitt stora namn är troligtvis den som ger bäst slutresultat, eftersom det var enklast att göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar