fredag 17 februari 2012

Paper toy

Till julklapp fick jag en förpackning med Paper Toys. Jag har inte haft tid att öppna och kika på det, men idag öppnade jag. Oj va spännande! Jag valde att göra ett moster i en korg. Den får flytta hem till sötaste K. Få se då hur länge den håller :)


När jag öppnade lådan hittade jag detta. En massa ark med färdiga mallar, och ett instruktionshäfte. Lite liknande som när man köper på ikea!

Det är bara att följa instruktionerna

och bygga ihop.

Mallarna plockar man ut, och tar bort överloppsdelar.


Sedan sätter man ihop det enligt instruktionerna.

Med lite lim på baksidan hålls det ihop. Det är lätt att följa, siffrorna ska limmas ihop med varandra, 1 mot 1 och så vidare. Ändå lyckades jag göra fel ett par gånger...

Den här



Blir med lite vikningar och lim, den här! Helt fantastiskt! Men aningen pillrigt!

När allt är ihopsatt ser lådan ut så här.


Då är det bara att stänga locket.

Så är asken klar!

Monstret kommer fram när man öppnar asken :)
Hur länge det tog att göra? Det vet jag inte, gjorde annat emellan, men jag hade ett snabbtorkande lim så det behövde jag inte bekymra mej om :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar