söndag 14 juni 2009

Egna stämplar, bilder

Se förra inlägget

Jag började med att limma modellerna, som jag pritat ut på vanligt printpapper, på materialet. (som jag inte minns vad heter)
Det blev ett evigt pillande med lilla Nettan, som dessutom höll för tre stämplingar, varav två var provstämplingar. Så om jag inte kommer på något smidigt sätt att göra den pånytt så får det vara. Den stora är inte testad än.Flickan fungerade bra och jag är nöjd med resultatet :)

Eftersom jag har inspirerats av en annan stämpel så vill jag inte visa bild på den färdiga stämpeln. Det är inte en direkt kopia, men man kan se vilken stämpel jag använt som modell, så jag vill inte riskera att uppröra tillverkarna av den stämpeln!

Även om jag är nöjd med resultatet av flickan, så är den inte den första stämpel jag väljer att använda. Jag sparar den eftersom jag har gjort den själv :) Men jag vet inte om den kommer att komma i användning flera gånger.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar