lördag 17 juli 2010

Inspirerad av en Nemi-serie

En tänkvärd Nemi seriestrip. Nemi finns in min dagstidning, en dag var det 4 rutor med tänkvärda meningar. Jag sparade dessa och det blev denna "tavla". En bakgrund av sångtesten "Don't bring flowers after I'm dead" Erik Hassle, endast refrängen om och om igen.


Jag satte upp den på sovrumsdörren. Allt är gjort på ett ljusgrått papper som är limmat på en svart bakgrund, så att det fick en svart ram.

"Det är tankeväckande att det inte finns några klichéer om att man prioriterar vänner och familj framför jobb och nöjen"

"Medan uttryck som att man inte vet vad man har förrän man förlorar det omger oss hela tiden"

"Det är märkligt att vi aldrig läs oss..."

"Och att det alltid är färre människor på födelsedagar än på begravningar"

Bilderna får representera livets gång. Från födsel, med att prioritera vänner och familj och att man inte vet vad man har före man förlorat det.

Mitten av livet med alla födelsedagar.

Samt döden, där all släkt samlas på begravningen. Det sista fastnade jag verkligen för. När barn uppnår en viss ålder slutar man ordna släktkalas. Barnen har sina egna födelsedagskalas, och till sist slutar man fira födelsedag. Det firas när man uppnår tiotal, 30, 40, 50, 60, 70, osv. Men till begravningen samlas alla.



"Don't bring flowers after I'm dead. Don't bring flowers after I'm dead. Save your givings to the living instead. Don't bring flowers after I'm dead."

Designed by me. Jag satte upp den för att jag alltid ska minnas att ta vara på det jag har just nu. Att jag ska se till att fira allas födelsedagar med besked, även om jag tycker att det är fint med blommor på begravningar. Men personen i fråga borde få lika många blommor till födelsedagarna som till begravningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar