tisdag 20 juli 2010

Kott-pyssel

Till en uppgift jag fick på jobbet hörde att söka reda på en snygg kotte-bild. Vi hade en idé som krävde en bild av en kotte. Så jag sökte på internet. Jag sökte och sökte och sökte....men icke! Istället hittade jag kottpyssel! Jag bestämde mej för att spara de jag hittade :) Tyvärr var jag endast smart nog att spara en internetadress.....och jag har inte hunnit pyssla dessa, ska göra det i något skede, är i alla fall min tanke.

Här kommer de!


En kott-ekorre. Detta är den enda som har en internetadress kopplad till sig. Det borde gå att klicka på bilden för att följa länken. Där finns även instruktioner på hur man ska göra för att tillverka denna kott-ekorre. Men visst är han söt? :)

Den här är bara för ljuvlig :) Fjädrar, ögon och en näbb av filt, skulle jag tro. Enkelt! I alla fall verkar det vara enkelt. Synd så har jag inte internetadressen kvar :/ Det är inte jag som har pysslat denna fågel.

Till sist en ljuvlig uggla (?)! Ser ut att vara ögon på svarta vaddliknande bollar, en nägg av filttyg, samt en stjärt av filttyg och två fötter av piprensare. Det är i alla fall vad jag tror. Har ju inte kvar denna fågels internet adress heller.... det är alltså inte jag som gjort någon av dessa tre!

Jag skulle säga att den som är i mitten kan göras av barn från 1-3 år, under uppsikt av vuxen! Självklart! De andra kräver nog äldre barn. Skulle jag tro i alla fall.

3 kommentarer:

  1. Åh den där sista var ju helt underbar, såå söt! :D

    SvaraRadera
  2. Å vad söta! Man blir på riktigt gott humör!

    Jag borde skriva till dig, men har så fullt upp!
    Flyttar till England om 3 veckor och har massor som måste göras innan dess! Men framför allt saker jag vill göra, umgås med min lillasyster och sånt :)

    Kram! Du ska minsann få höra om England sen ;)
    Följ min nya blogg! ;D
    www.matildamachine.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. Carola - Helt ljuvligt stora ögon :)

    Matilda - Du skriver när du hinner :) Jag ha inte hunnit följa med någon blogg under sommaren :( Men jag börjar så småningom komma tillbaka efter sommarens torrperiod :) Lycka till i England!! Jag ser fram emot att höra om allt!! Kram!!

    SvaraRadera