måndag 30 augusti 2010

Grattis! Ni ska bli föräldrar-kort


Ett simpelt neutralt grattis kort :) Eftersom de blivande föräldrarna inte vet könet på sitt barn så måste det vara neutralt. Egentligen så tycker jag att presenter till barnet/föräldrarna ska vänta tills barnet är fött, men i detta fall prioriterade jag att få ge presenten när jag såg mamman sista gången innan mammaledigheten :) Tyckte att det kändes rätt i detta fall.

Jag ville lägga tyngden på att de blir föräldrar för första gången :) Kände att jag ville att det skulle komma i fokus.

Färgerna är inte riktigt rätt här. Jag har dessutom glömt vilken nyans de hade från början :o Men kortet var väl ljus orange, bakgrunden med bladet borde vara beige, mörk beige men i alla fall. Samt nallen är beige. Nallens bakgrund och föräldra-stämpelns bakgrund borde vara samma. Om jag inte minns fel. Varför skriver jag inte direkt utan väntar i evigheternas evighet med att skriva? :p Jag får skylla mej själv!



Jamen se! Jag hade visst en närbild :) Jo det är samma bakgrund, det ser man på de små prickarna. Grattis är embossat med guld. Om jag minns rätt, det är ju inte så enkelt att kolla på den här färgen :)

Färgen på stämpeln är inte helt jämn. Bakgrunden drog inte åt sig färgen på ett sådant sätt att det blev jämt. Istället fick jag färglägga fort så att det inte skulle bli "drivor" av färg :) Typ.

Slutresultatet tycker jag att blev bra :) Samtidigt tycker jag att det skulle kunna vara bättre, jag känner att jag är rostig efter en sommar utan pyssel. Men vad ska jag göra? Om jag inte pysslar så kan jag inte bli av med mitt rost! Måste bara få igång idéflödet så är jag så gott som ny ;) Publicerar denna lite efter handdukarna, men de är skrivna på samma dag :)

1 kommentar:

  1. Svar: Ja det är alltid skönt att ha något att se fram emot :)

    SvaraRadera