tisdag 14 september 2010

Grattis grattis grattis

Det var tal om att göra grattiskort till barnen och mina kolleger funderade om jag hade några idéer. Jo, sa jag. Jag har en fantastisk idé! Ett kort jag hade sett förr, en siffra gjord av en orm. Jag visste precis vem jag skulle fråga för att få modellen, och jag kom ihåg rätt. Bara timmar senare hade jag modellerna.

Här en trea och en fyra. Namn upp till vänster och födelsedatum ner till vänster. Dessa har jag täckt över, eftersom denna blogg ska vara anonym. "Diamanter" för att räkna hur många år man fyller samt en tunga av filttyg. Alla ormar är olika färg/mönster och gjorda av tapet. Med en bakgrund som ska passa ormen. Egentligen ville jag ha alla 4:or på samma bild, men jag hade en under trean, så den fick komma med på denna bild.

3 kort till för 4-åringar. 2 tjejer och en kille.

2 femåringar. Den svarta är till en kille, den andra minns jag faktiskt inte....

3 flickor till. Jag gillar att det är olika färg på ögonen! Den uppe till vänster har rosa pupiller, de två andra har gula ögon. "Diamanterna" passade bäst utanpå ormen i detta fall. Alla 5:or är lika designade.

6 åringarnas ormar. En åt en kille och en åt en tjej.

7:oringarna. De får 4 i en färg och 3 i en annan färg. Dels för att de ska kunna räkna hur gamla de blir, dels för att stimulera addition och matematik :)

8-åringarna. Dessa åttor var egentligen meningen att vara åt samma håll, som den första. Men jag strulade till det när jag ritade ormen på baksidan av tapeten. Ögonen är lite annorlunda på dessa, de har små pupiller. De får räkna med hjälp av två olika formers "diamanter". För att igen, stimulera matematik :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar