onsdag 13 februari 2013

Hotdog


Hur söt som helst! Dog in a dog! Kolla in filmen för detaljer på hur du ska göra.

Jag gjorde mina med pizzabotten-deg som jag kavlade ut till lagom stora bitar.

Sen satte jag korven i mitten och degen runt. Helt enligt hur de visar på filmen satte jag doggen på plåten, fixade öron och ben och satte dem på plats.

Degen sväller lite, så den får en lite mera fylligare nos än när du plattar ut den.

Sen ska de ju dekoreras. Nu är det så att mitt intresse att testa inte sträckte sig till att faktiskt köpa ingredienser till själva dekorationen....alltså, jag glömde. Så de blev uppätna odekorerade. De behöver ha en nos, t.ex. av en svart böna och ögon av t.ex. svarta oliver och ost.

Avjut dom lagom varma med ketchup och senap, kanske lite gurksallad! Helt mumsiga! ...smakar hotdog ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar