söndag 10 juli 2011

Teabox

Det är en tid sen nu, alldeles för lång tid sen om man frågar mej(!) som vi träffades tre tjejer bara för att umgås. Då fick jag med mej en låda te, en tom låda, för bilden var så fin så C funderade om jag ville ha den som pyssel. Jag tackade och tog emot, vem vet när den kan komma till användning!

Det tog inte länge före jag hade tråkigt hemma. Kollade på te-lådan och kollade på min te-låda i skåpet. En låda för alla mina te-sorter.

...1+1 blir ibland 2! Och så kom jag på att göra en framsida till min te-låda! Jag samlade några andra te-lappar (dom där som brukar hänga kvar i te-påsen...typ), sedan hittade jag en lämplig bakgrund och så organiserade jag dem fint. Voilá! En låda med te!


Inuti har jag alltså samlat allt jag har i te-sortimentet. Får jag te-gäster brukar jag sätta hela lådan på bordet så får folk välja precis vad de önskar sig! Nu blev den dessutom snyggare :)


Det var tekoppen och skeden som jag fick från te-lådan som C gav mej, de är helt klart huvud"attraktionen" i pysslet! Jag är riktigt nöjd med resultatet faktiskt.

2 kommentarer:

  1. Yeey! Det blev ju hur snyggt som helst! Like it a lot. Kanske du bjussar mig och Kicksan på te i nya lägenheten i sommar?!?? :) Eller kanske vi tar med oss vin annars...jag kommer gärna iallafall! :)

    SvaraRadera
  2. Jamen självklart att jag bjuder på te :) Lite vin är ju heller inte fel (fast tyvärr har jag inga fler lediga kvällar...)! Och är ni inte helt allergiska för totalt kaos så kan vi ta det snart :) Har inga stolar heller så det är soffan som gäller!

    SvaraRadera