lördag 25 juni 2011

En födelsedagspresent till en som inte vill bli firad!

Om man inte vill bli firad fast man fyller jämt (jag ska väl respektera födelsedagsbarnet och inte skriva ut ålder :) ) så kan man väl laga till något smått i alla fall! Efter mycket velande fram och tillbaka så kom vi fram till att födelsedagsbarnet troligtvis hejar på Liverpool. Fast det var så pass osäkert så jag hoppas att det blev rätt i alla fall! Födelsedagsbarnets son kunde inte heller svara på frågan! Nåja.


Jag började med att söka på nätet efter en lämplig bild. Och hittade den här! Tänkte att jag troligtvis tagit mej vatten över huvudet, men skam den som ger sig!!


Köpte röd och svart sprejfärg. Sprejade hela krukan röd och fatet svart, sedan ett lager rött. Jag klippte ut vingarna som schabloner och sprejade med svart. Sprejade ett lager med rött över för att täcka över där det behövdes med rött. Sedan ritade jag på frihand resten!

Det var ett pillgöra men det var kul! Som färger har jag använt modellbilsfärg, en färg som inte är vattenlöslig och hoppeligen tål lite solsken. Jag har gjort 3 askkoppar tidigare, alla har bleknat i solen, så nu byter jag till en annan sorts färg!

Här är resultatet av själva fatet. Rätt läckert! På bilden jag tog från nätet var det ju mörkare nertill.


Och såklart ska det stå handmade by Nettan under!! Jag är sjukt nöjd över resultatet!! Hoppas födelsedagsbarnet också gillar den :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar