lördag 4 juni 2011

Grattis på 85 års dagen!!

Jag är i en situation i livet då pyssling kanske inte kommer på top 3. Och då är det inte bra kan jag säga! Annars kan jag låta det vara osagt, de som känner mej vet vad det handlar om.

Jag ville i alla fall pyssla till världens bästa "mormor". Min egen mormor ärsedan länge död, och henne har jag inte ersatt. Men det är härligt att ha en andra mormor också!



Det är till en 85 års dag, som med rätt har varit redan för 1½ vecka sedan. Men jag var bortbjuden på själva dagen, följande helg gick inte att få att fungera så tredje gången gillt! Åker upp denna helg (när jag skriver är det 3-4 dagar kvar innan hon får sitt kort, men inlägget kommer att publiceras på lördag, så hon hinner få kortet först)

Jag passade på att handla nytt pysselmaterial senast jag var till Stockholm. Då tittade jag in på Panduro. Där hittade jag material som har inspirerat till detta kort.

Själva pappret kommer från en vänlig själ :) En arbetskamrat och vän som tog sig tid att välja ut, packa in och komma via min lägenhet för att lämna ett paket utanför så att jag hittade det när jag kom hem ♥ Det var en del funderande innan jag kom på vem det var, men när jag väl hade kommit på det var det ju självklart från början :) Tusen tack till henne



I paketet låg ett scrapbooking kit. Färgerna på alla papper är tagna från det kitet. Utom pappret till själva kortet och den vitspräckliga bakgrunden som är köpta på en bokhandel för något år sedan.

Idén var att jag skulle ha 3 tags utanpå varandra. Alla med någon olika text eller liknande. Sedan ville jag ha dem ihopknutna med ett snöre som går i färg med kortet. Jag funderade också på att sätta grönt snöre, eftersom jag har grönt i kortet. Det skulle ha gett en extra färgklick. Men sedan valde jag beige...eller om det är ljusbrunt, så att jag höll mej till de naturnära färgerna. Den gröna var mera vad jag kallar mossgrön.

Jag funderade lite från och till ifall jag ville ha kortet stående eller liggande. Sedan kom jag fram till att jag sällan gör liggande kort. Och kortet kan vara både stående och liggande beroende på hur mottagaren önskar! Den mittersta taggen är fastklistrad, de övriga är lösa. Detta för att jag egentligen ville ha alla lösa, men de skulle i såfall halka ner och vara alla utanpå varandra. Den minsta gick att vrida så att snöret håller den på plats, märkte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar