fredag 17 juni 2011

För en underbar vän ♥

Det är inte lätt att separera från någon man bott tillsammans med länge. Delat liv, sorger och nöjen. Det spelar ingen roll att det är ett gemensamt beslut när hu,öret åker berg-o-dalbana. Vissa dagar mer, andra dagar mindre.

En kväll var det verkligen raka spåret från topp till botten. En blöt utekväll gjorde att mitt humör verkligen var ostabilare än vanligt. Helt förstörd på flera olika sätt möter jag en kamrat på väg hem. Kamraten i fråga ser mitt tillstånd och hjälper mej att komma hem till sig. Det var kortare väg.

Troligtvis räddade han mej från att totalt bryta ihop hemma i mitt eget vardagsrum där jag skulle ha stött på sanningen igen genom att måsta dela lägenhet med mitt ex eftersom jag då inte hade fått ta i lägenhet.

En självklarhet kanske att hjälpa hem en kompis som fått sig lite för mycket. Men det var inte den biten som skulle ha varit mitt fall. Mitt fall skulle ha varit sanningen. Som jag ju var/är väldigt medveten om men som var tyngre just den kvällen.

Jag ville därför ge något. Något smått i alla fall. Så jag prövade en ny teknik som jag hade sett via en kompis på facebook. Det som syns här uppe är alltså resultatet av min gåva.

Den har dragspelskanter. Det här är faktiskt mitt första projekt, även om jag har ett tidigare kort i bloggen som har samma teknik. Jag tycker ränderna på pappret är så läckra! Därför detta val av papper.

När man öppnar kuvertet så kommer dragspelen att göra öppningen stor. Jag har knutit fast kuvertet med ett snöre för att få det att hålla ihop.

Min lilla gåva bestod i all enkelhet av en chokladplatta. Om den sorten faller honom i smaken det vet jag faktiskt inte.

Utanpå hade jag skrivit en enkel text. Hade egentligen tänkt skriva "För att du är underbar" men jag tyckte att det inte att det såg bra ut, så jag lät bli.

Hade tänkt lämna det i postlådan. Men när jag cyklade dit så mötte jag honom på väg bort och det kändes bara löjligt att sticka ett paket i postlådan efter att jag hade pratat med honom :)

Kan ju tillägga att efter kvällen i fråga så fick jag frågan pm detaljer...tja. Jag fick mat och jag fick sova! Ett täcke och en kudde, tak över huvudet. Vad mer kan en tjej önska? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar