onsdag 15 juni 2011

Grattis på 60 års dagen!!

Jag pratade med min mamma i telefonen. Jag visste att de hade varit till Sverige en helg. Jag reflekterade inte så mycket över saken. Klart att de måste få åka till Sverige en helg nu som då!

När jag pratade berättade hon att de hade varit till min gudfars 60 års dag till Sverige. Vadå? Tänkte jag, är det ingen som informerar mej om saker och ting? Min kära mor säger att hon har berättat, men jag hade så mycket att tänka på just då så kanske informationen gick mej förbi. Jag själv menar att jag bara blev informerad om att de skulle till Sverige. Så ord står mot ord, så det är bara att lämna det. Ingen av oss kommer att ge oss ändå!

Men jag tyckte i alla fall att jag skulle pyssla ihop ett kort. I villervallan före flytt, efter separation har inte inspiration varit nåt jag haft för mycket av. Men jag lyckades i alla fall knåpa ihop ett kort! Jag lyckades däremot inte ta bild av det när det var färdigt!

Jag gjorde ett kuvert i en storlek som passade mönstret på pappret (jag har inte bild på det, bara från insidan, längre ner). Därför valde jag att göra ett kort som passade i storlek till kuvertet. Jag hade köpt två nya stämplar, en med ballonger och en med denna kvinna. Jag valde kvinnan. Hon är så vacker tycker jag! Nere i hörnet har jag sedan satt en lapp med siffran 60 på. Resultatet har jag inte fotograferat, av någon anledning...

Däremot själva lappen. Så här såg den ut!

Fastsatt med dubbelhäftande tejtkuddar. Så att det blev lite tredimensionellt.

Kuvertet såg ut så här från insidan, innan den var ihopsatt. Jag har använt denna teknik.
Framsidan av mitt kuvert hade kakor och muffins på sig. Ett papper som jag har fått av min syster men inte hittat på nåt att göra med före nu. Synd att jag glömde ta kort av det. Satte ingen magnet på kuvertet (vilket hon gör i filmen, länken) utan jag tryckte ner fliken in i kortet. Där satt den bra! Sen skrev jag adressen direkt på kortet. Vet inte om den har kommit fram dock. Det har jag inte fått veta.

Ett enkelt kort, men endå elegant :) tyckte i alla fall jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar