torsdag 11 oktober 2012

Ny frisyr

Enligt samma teknik som man kan göra armband. Alltså man tar en liten mängd hår, knyter en knut vid hårfestet, försöker hålla knuten nära hårfestet och sedan snurrar runt runt runt håret och de andra trådarna.

Jag har tillsammans med S bestämt att det ska vara pärlor i hennes "fläta", jag snurrade och sedan bad jag henne berätta vilken pärla hon ville ha. Eftersom det är pärlor går det inte att borsta flätan samtidigt som man borstar håret, men man kan hålla i flätan när man fixar frisyren på morgonen. 

Jag har en liknande, men utan pärlor, den går bra att borsta utan att jag behöver bry mej om att den finns.

S har frågat mej många gånger om denna frisyr, eller, hon har inte frågat direkt, men indirekt, och jag ville inte svara att jag aldrig har gjort den, så jag kan egentligen inte! Så jag bara försökte, och resultatet blev helt okej :) Huvudsaken var ju att hon var nöjd, och det var hon 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar