måndag 7 oktober 2013

Löv-skål



Tänk att alla bara klagar på facebook. Man sitter där timme ut och timme och vad får man ut av det? Tja, jag får ibland såna mängder med idéer så jag vet helt ärligt inte när jag ska hinna förvärkliga dem!! (nu kommer ju dom här facebook-hatarna att påstå att om jag skulle stänga av facebook så skulle jag ju hinna....nå, hur som)

I alla fall, jag klickade fram olika bilder. Plötsligt kommer jag till en lövskål. Jag tittar på den. Ser den och får en egen idé! Om jag gör som det är meningen vet jag inte. Det fanns säkert riktiga instruktioner till den också. Men jag tänker papier maché!

Jag kokar lite lim, med mjöl och vatten. Konsistensen får man ju kolla att är ok. Sen täcker jag in en skål med plastfolie. Sen väljer jag ut de löv som jag vill att ska synnas innifrån och trycker dit dom först. Sedan när jag har ett lager löv funderar jag. Löven vill inte riktgt samarbeta så jag går och hämtar silkespapper och gör ett par lager av det. Sedan ett sista lager med löv. Eller, jag väljer en ljus silkespapper som jag sätter som sista lager, för löven har en tendens att villa låta bli att sitta fast.

Sedan fick de sitta och torka.

Resultatet är en lövskål med löv som inte är kruttorra. till och med kanterna upptill som inte har något silkespapper är böjbara utan att de smulas sönder. DET förstår jag inte. Men den är en söt liten skål som definitivt är ovanlig!

Jag satte originalbilden här också ifall det är någon som vill se den. Jag misstänker lite att det inte är riktiga löv de använder. Men jag använde riktiga löv och det fungerade! Jag knippsade bara bort stjälken först


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar