söndag 19 december 2010

Julkort i grönt

Inget konstigt med dessa heller. Enkla men snygga.

De båda första gick till två kompisar med samma namn, den första, om jag minns rätt, till den gifta av dem :)

Julgranen och Julkramen är två olika stämplar som jag valde att stämpla bredvid varandra. Jag har klippt kanten vågig och limmat på grön bakgrund, en glitterlim ram runt alltsammans samt J, K och M har blivit förglittrade :) Haha, jag kan ju inte kalla det förgylld ;)


Det andra kortet följer samma mönster, men granen är bytt mot en ängel (för er som inte ser det) och bokstäverna är inte förglittrade utan ängelns mistelkrans och bukett har fått glitterlim på sig. Det är bären som jag har gett en röd nyans.



Dessa var två av de sista korten jag pysslade. De är mindre, inte av någon speciell anledning. Ett av dem skickade jag till min kompis och hennes familj i Esbo. Vilket jag valde minns jag inte. Och vad jag gjorde med det andra minns jag inte heller! De var pysslade till speciella personer, alla kort, men i sista minuten gjorde jag några ändringar på grund av att jag inte hade adresser till alla jag skulle skicka åt. Jag var ute i sista minuten så jag kunde inte fråga adresser av de jag inte hade. De som blivit "utan" får sina skickade elektroniskt.

Jag tror i alla fall att det är det första kortet som åkte till Esbo.


Och det andra kortet åkte till Jävle. Det var ett sistaminuten val, en insikt om att jag faktiskt hade adressen dit, fast jag saknade andra adresser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar