torsdag 23 december 2010

Sista korten, ficka och vik



Dessa kort är gjorda på kurs. Det här ovan är ett svart avlångt papper som är viket så att den vita spetsen utgör en ficka. Lim på sidorna och och det blir en öppning under spetsen. I fickan får taggen, det gröna kortet på sidan om, plats. Den är enkelt stämplad med olika färger av grönt. Har för mej att den är färglagd med memento-stämpeldyna och en bit tvättsvamp. Den metoden går jag närmare in på en annan gång. Så här dagen före jul är det inget vi hakar upp oss på.

Detta kort är lite mer avancerat. Det är ett avlångt papper, vikt i tredjedelar. Och de yttersta tredjedelarna är vikta i diagonaler. Hänger du med?

Det blir att se ut såhär när man öppnar det. Det är dekorerat med scrapbook papper, trianglar och fyrkanter, samt cirkeln är dekorerad med 2 eller tre olika papper, minns inte vilket. Cirkeln är pålimmad så att den är utanpå snöret men så att limmet inte kommer fram på baksidan.

Ett annat exempel. Gjord i samma papper, eftersom jag gjort dem på två olika kurser, det är också varför jag ville ha dem lite olika, eftersom pappret annars skulle ha gjort dem helt lika.

Inuti har jag stämplat en mistelkvist.

Jag gör en noggrannare beskrivning en annan gång. Som sagt, dagen före jul har vi väl annat att fundera på :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar