onsdag 11 maj 2011

Ett gammalt födelsedagskort

Gammat på det viset att när jag var bjuden till födelsedagsfest så hade jag fått för mej att det var inflyttningsfest. Massor med stress gjorde att jag inte hade tid att fundera över gåva, kort fick jag helt hoppa över, men jag tänkte att någon god drink kan det ju ändå bli eftersom vi far ut på krog sedan.

Väl på festen så insåg jag ju mitt misstag! Nå, jag avslöjade min tanke, att jag hade tänkt bjuda på en drink, men eftersom det framkom vad hon saknade så sa jag att jag kommer att köpa en sådan istället!

Eftersom hon åkte på semester, sedan blev sjuk, sedan åkte jag på semester, så blev det inte att vi träffades före lite på en månad senare. Då hade hon glömt vad hon skulle få! Vilket passar ypperligt eftersom en present ska innehålla nåt man vill ha men inte vet vad är! Eller om hon ville ha eller bara behövde så ska jag väl inte analysera. Jag hade dessutom köpt en liten grej till, som jag faktiskt hade tittat på innan, som jag tyckte var så söt!


Kortet blev ett enkelt med tre små söta djur. Dessa har jag fått i något scrapbook-kit någon gång. De passade bra när det är födelsedag tänkte jag.

Jag hade fått en idé om salt. Egentligen så ger man salt åt någon som flyttar in, men hon flyttade faktiskt in också bara en tid innan så därför mitt misstag! I alla fall så ville jag använda idén. Funderade hur jag skulle göra när jag på jakt efter presenten gick förbi Hesburger. Jamen dom har ju salt påsar! Så jag gick helt enkelt in, tog en påse salt och en påse peppar och gick ut. De var inte så fina som jag hade tänkt mej....men i alla fall. Jag skrev ett litet rim som innehöll både salt och peppar, samt vänskap (om ni vill läsa så tryck på bilden) och satte det tillsammans med salt och pepparpåsarna på insidan av kortet. Jag klistrade dit salt och pepparpåsarna innan jag skrev, ifall någon vill veta.

Närbild av salt och peppar!

Vad fick hon då? En tårtspade, eftersom det saknade hon på festen, samt en handduk med recept på. Vilket recept så har jag glömt, men jag tippar på att det var muffinsrecept, fast det kan lika bra ha varit kokosbollreceptet också. Eftersom jag gillade båda!

Hittade flera alternativ i en annan butik för en billigare peng, så av den billigare sorten har jag 4 egna :) De hade dessutom andra recept och fler recept möjligheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar