måndag 9 maj 2011

skiss

Jag fick i uppdrag att göra ett kort. Ett kort som jag inte har gjort än, men jag har gjort skissen till den. Mitt på kortet ska komma ett kuvert som ska gå att öppna. I kuvertet ska vara ett litet kort med en dikt eller liknande på, är i alla fall min tanke. Få se om jag lyckas komma på någon trevlig dikt eller liknande att lägga dit. Annars ett enkelt "tack" kanske räcker.

Blomman ska jag kanske göra i blått, kuvertet ska nog vara vitt. bakrundsrutan, den som är nere till höger, ska troligen vara grön eller liknande med mönster på, vad jag nu råkar äga för färger att utgå från. Vad själva kortet ska vara för färg det har jag inte ännu kommit på. Det får jag fundera på än. Ska ta reda på till när kortet ska vara klart till att börja med! Kan ju vara bra att inte fundera allt för mycket på det om det ska vara klart snart :)

Detta är min första skiss. Annars brukar jag bara få en idé och sen arbeta utifrån den. Nu delar jag med mej av skissen ifall någon annan vill använda sig av den. Min första tanke var att blomman skulle vara ett hjärta, men det passar inte mottagaren, så det fick bli min andra tanke. En blomma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar