tisdag 13 december 2011

Tändsticksaskar

Julpyssel hemma hos mej! Äntligen! Som vi har försökt få ihop det P och jag! Fast vi pysslade egentligen inte det vi hade tänkt, utan vi bytte bana.

Jag hade glömt att köpa lite material, och köpte istället annat material. Jag köpte pirkkas stearinljus och tändsticksaskar.

Eftersom P inte har pysslat sånt här tidigare så valde jag att pyssla en modell. Jag valde papper ur ett häfte med mösterpapper som jag har fått av Liiten (ett kallasnamn som Habibi har gett henne) förra julen, om jag minns rätt.

Bävern fanns färdigt på pappret, det enda jag gjort är att stämpla god jul i rött och sätta dit två brads-knappar i hörnet på ett vitt papper. Sen klistrade jag fast pappret på det mönstrade pappret. Den har ingen baksida.


P har pysslat denna låda. Hon sökte bland mina papper och hittade ett som hon fastnade för. Baksidan är med samma papper, men utan desto mer mönster. Glittret fanns redan på pappret.
Efter det stämplade hon God jul på ett vitt papper, som hon klistrade på ett rött papper som hon klippt med mönstersax. En liten bit papper med röda sammetsrosor satte hon i hörnet som en extra detalj. Jag gillar denna extra detalj!


Som sista projekt valde jag ett papper med en skunk på röd bakgrund. Jag funderade en stund och kom på att jag ville ha Julkram stämplat ovanför. Efter att jag hade konstaterat att jag inte hade en liten Julkramstämpel så valde jag min stora. Jag har stämplat Julkram med genomskinlig stämpeldyna och därefter embossat den vit. Jag klippte raka kanter så att det skulle passa till motivet och klippte sedan av där som det röda pappret tog slut.

Biten är sedan (såklart) limmad på en tändsticksask (lika som de andra)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar