måndag 14 december 2009

Vinterbröllop

Jag fick ett beställningsarbete för inte så längesedan. Ett kort till ett bröllop. Jag vill alltid veta färg eller något ditåt i alla fall för att det inte ska bli helt fel! Men den här gången frångick jag det på grund av olika omständigheter.

Jag valde också att frångå de traditionella färgerna :) Typ rosa och vitt. Jag ville inte att det skulle bli allt för gulligt! Men ändå så att det är ett bröllopskort! Funderade på att använda rött och grönt, men sen tänkte jag att det är så nära jul, och det får ju inte se ut som om kortet skulle passa till en julfest :o När det är ett bröllop! Så jag fick en idé, kombinera blått och brunt? Jo, det blir säkert bra! Letade bland mina restpapper (för pysselboden är stängd på måndagar....mitt kallasnamn för pysselbutiker överlag :)) och knåpade ihop ett kort. Är riktigt nöjd med resultatet!

I skrivandets stund har inte beställaren sett kortet, och jag kommer inte att publicera min blogg före bruden och brudgummen har fått sitt kort. Därför säger jag inget om vad mottagaren gillade kortet! :)

Inne i kortet tryckte jag ett Grattis i svart, för att det ska synas bra. Bakom finns i vattenstämpel bröllop,bröllop,bröllop texten. Samma stämpel som jag använde i bröllopsinbjudningskorten jag gjorde för 1½ år sedan :)

2 kommentarer:

  1. Kul att göra lite annorlunda, och inte det traditionella.

    Mottagaren blev sääkert nöjd!

    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  2. Tack Vero :) Det var lite kul att frångå det traditionella.

    Ha en bra kväll du med!

    SvaraRadera