söndag 27 december 2009

En tändsticksask



Jag var egentligen påväg till kassan, jag hade handlat allt jag skulle. Vilket inefattade delar till flera julklappar. När jag stod i kassan såg jag tändstickorna. De var rätt fina. Då menar jag att de var modell större och jag funderade vad jag skulle göra med dem.

Kom genast på en idé! Jag skulle dekorera en ask och sätta med den i paketet med ljuset!

Väl hemma var det ju att fundera vad jag skulle dekorera den med. Tänkte direkt på nallen (vilket jag nu vet att skulle ha varit ett perfekt val!) men den var såklart för stor för att rymmas på asken. Ville dekorera den så den passar till alla årstider, men så såg jag dessa två stämplar som jag har använt. De har aldrig blivit använda, just för att jag inte haft användning för dem. Så jag tänkte "what the hell!" och så blev det tomtar på en sida och god jul på andra :)

Det är färglaggt med chalk och sedan embossat med clearembossing. Så jag ville gärna pröva om tändsticksasken fyller sin funktion....men det kan man ju inte göra! Det syns ju om man tänt en tändsticka! Så det återstår att se :)

Snyggt blev det i alla fall!

2 kommentarer:

  1. Du kommer då alltid på fiffiga saker!

    SvaraRadera
  2. Den här idén har jag faktiskt sett någon annanstans :) Men det gäller ju att komma ihåg dem när det behövs! Idéerna alltså

    SvaraRadera