onsdag 6 oktober 2010

Grattis till brudparet G!!!

G som i första bokstaven i efternamnet alltså, inte för nåt annat.

Det är redan en hel vecka sen paret gifte sig och blev herr och fru G. Men jag har varit lat med att skriva blogg tydligen.

Jag brukar vara noga med att ta kort av kortet ur alla de vinklar, men jag hittar inga bilder på detta kort, bara ett som jag snabbt tog i bilen påväg till bröllopet så att jag skulle få med presentsnöret som snirklar sig runt kortet. Det är ett litet paket inne i kortet. Paketet är till bruden, eftersom jag känner henne så ville jag ge något lite extra.


I alla fall. Brudparet har jag centrerat enligt ett annat kort jag gjorde. Ett beställningsarbete till min syster. Det kommer att publiceras så småningom, det kortet har sitt bröllop denna helg.

Bilden är färglagd med ProMarker pennorna, samt guldgirlangerna på klänningen är med guldpenna. Paret är tryckt på ett vitt papper, annars skulle klänningen få fel färg, sedan är det limmat på ett ljuslila papper. En liten lila-röd ram går runt det vita pappret. Grattis är gjort på samma sätt. Först vitt papper med en ram och limmat på lila papper. Grattis är embossat i guld.

En lila-rosa ram är limmad runt brudparet, samt svarta hjärtan på sidan om brudparet. Jag ville att kortet skulle gå i svart och lila eftersom bruden, i alla fall tidigare, gillat dessa två färger. Smaken av färger kan ju ändra förstås.


I det lilla paketet inuti kortet fanns ett armband i samma färger. Lila, svart samt lite bling. Detta armband är beställt från pysselgrottan. Jag sysslar inte med smycken. Nån måtta får det vara!

Jag gillar det :) Jag har inte haft tillfälle att fråga bruden vad hon gillar sitt armband, men jag hoppas att det fallit i smaken!


Ett stort grattis igen till de lyckliga tu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar