tisdag 12 oktober 2010

Grattis till brudparet S!!!!

Brudparet gifte sig lördagen den 9.10. Jag hade långt på förhand gjort ett kort. Egentligen gjorde jag två kort samtidigt eftersom min syster beställde ett bröllopskort. Jag bestämde då att jag gör två, så får hon välja ett och så väljer jag det andra. Jag gjorde detta först och det andra sedan, så helt naturligt fick jag ju fler idéer till det andra. Men jag tycker att båda korten blev jätte fina! Fast på olika sätt. Detta är egentligen inte som slutresultatet blev, eftersom jag fick fler idéer sen. Men det lämnar jag till slutet :)

Kortet går i brunt och rosa. Jag gillar att ha mörka bagrundsfäger och min syster ville ha brunt och rosa på kortet hon beställde. Jag tycker att brunt och rosa fungerar suveränt tillsammans så jag tyckte att det var en bra idé. Min idé kommer från ett studentkort som jag lyckades otroligt bra med. Jag fick bara konstatera att jag inte kan återskapa det kortet, utan jag fick jobba lite med idén och fick en bra layout på kortet till sist!


Insidan valde jag att göra rosa. Med hjälp av vitt papper och rosa memento-stämpeldyna så gjorde jag insidan rosa. Den blev något flammigt rosa, men det ska ju synas att det är hemgjort :)



Grattis är embossat guld och skuggat med hjälp av en svart tusch.


Min syster ville ha ringar på framsidan. Jag fick in ringarna på detta sätt. Senare konstaterade jag att det inte är snyggt och ändrade på det så att ringarna togs bor och Grattis svängdes så att det sitter snett. Stämplat på ett vitt papper och en röd ram runt, gjord med hjälp av ProMarker penna.


Brudparet är stämplat på likadant vitt papper, färglagt med ProMarker pennor och en röd ram runt.

Brudparet har en bakgrund av scrapbook papper med små rosor på samt rosa tapet. De är lagda så att de överlappar varandra, och utan att vara jämt med kanterna.

Ändringarna innan slutresultatet? Jo, som sagt, ringarna försvann! Grattis stämplades helt om på nytt vitt papper och en ram runt. Sedan satte jag brads-hjärta istället för hjärtat mellan brudparet och tre svarta hjärtan i en rad på sidan om. Jag tycker att även om kortet var fint från början blev detta en ansiktslyftning som verkligen är till kortets fördel. Slutresultatet är fotat utan blixt i ett mörkare rum. Därför är färgerna mer murriga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar