måndag 31 januari 2011

Ketcshupsmammans midsommarpaj


Jag hittade ett pajrecept en gång när jag surfade bland mina bloggar. En av mina favoritbloggar hade ett recept som jag valde att skriva ut och spara. TUR var ju det! För nu är hela hennes blogg borta :( Jag får inte upp den! Om den kommer tillbaka och det bara är ett temporärt fel så rekommenderar jag den bloggen :) Bara att söka på ketcshupmamman på google!

Jag skriver receptet som hon skrivit det, eftersom jag inte kan länka det.

"Pajdeg

Lite mindre smör än vanligt
En medelstor potatis som ersätter det förlorade smöret
Salt
Tre deciliter mjöl
Lite vatten

Riv potatisen, blanda med resten, tillsätt vatten, klafsa ner allt i en vanlig pajform, kyl, pensla med ägg, tortera lite medelt gaffel, ha i ugn på normal pajdegstemperatur tills den blir gyllenbrun och färdig ty den ska icke i ugnen ännu en gång.

Pajgegga:
Två till fyra kycklingfiléer (lite beroende på om det är kycklingkyckling eller godzillakyckling). Laga till dem och dela dem i mumsiga munsbitar

Blanda tre deciliter créme fraiche, lite mer än en halv deciliter chilisås, någon tesked curry, salt, samt ett par pressade vitlöksklyftor. Smaka av och häll i för mycker curry. Säg "hoppsan".

Finhacka lite mer än en deciliter röd paprika, lite mer än en deciliter grön paprika, en deciliter syrligt äpple samt gul lök i lite mindre mängd. Ta eventuellt lite mer paprika, det är ju så nyttigt. Ångra dig när du hällt i paprikan för så jävla gott är det inte.

Blanda ihop kyckling, grönsaker och créme fracheblandningen till det ser ut som kattmat. Lägg kattmaten i pajformen, dekorera skiten med större bitar paprika och le vänligt när folk säger att den är god.

För det är den faktiskt"

:) Jag älskar hennes sätt att skriva detta recept! Jag skrattar många gånger!

Jag skriver inköpslistan här nedan (det fanns inte på hennes blogg, men det underlättar för er som ska iväg och köpa ingredienser nu :) ):

2-4 kycklingfiléer
3 dl créme fraiche
½ dl chilisås (finns säkert inte i så små burkar :) Men i alla fall)
Curry
Röd paprika
Grön paprika
Syrligt äpple
Vitlök
Gul lök

Det ÄR gott :) Helt fantastiskt! Jag hade bort vitlök och gullök :p Den ena för att jag inte vill ha den rå, och den andra för att jag inte vill stinka idag :) Känner inte för det! Vet inte om jag fick fram "kattmatslooken" på bilden :) Men ni överlever väl med min snabbfotade bild :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar