måndag 3 januari 2011

Pepparkakshus

Ex-mommo måste ju såklart få ett pepparkakshus! Hon har varit som en mommo åt mej sen 2005...okej, träffade henne säkert inte före 2006, så vi måste väl säga 2006. Jag har trivts jätte bra, speciellt på jularna, hemma hos henne och hennes sambo.

Jag saknade nog att fira jul med den familjen. Men min egen familj är nog största prioritet för tillfället. Så jag var hemma hos dem denna jul!

Jag har dekorerat huset innan jag byggde ihop det. Och även om jag använde smält socker till att sätta ihop delarna så var det svårt att få taket att hållas! Därför ett avstånd mellan takhalvorna som fick fixas med MYCKET glasyr, därav en hög med glasyr på insidan, som blev utsmetat till en väg.

Det har kommit fram till sin destination, helt :) Och det är huvudsaken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar