tisdag 15 september 2009

Home Sweet Home

Någon gång kommer man till den punkten att man flyttar hemifrån första gången :) Eller flyttar tillsammans med sin pojkvän, eller flyttar. Det är ett nytt hem som ska inredas, som ska tas i bruk.

Då är det trevligt att ge ett kort och kanske en inflyttningsgåva :)



Ibland blir det inte som man tänkt, dagarna går, veckorna, månaderna....och man har ÄNNU inte gett kortet och gåvan till kompisarna som flyttade! Då är det ganska pinsamt att komma en helt vanlig vardag med kort och gåva...."Hrm....varsågod, lycka till med ert nya hem!"

Jag tog tillfället i akt när jag var kattvakt åt ett par som flyttat ihop närmare ett halvår tidigare. Jag visste vad jag ville köpa, men hittade inte den "perfekta" gåvan. Troligen har de redan en sådan, tänkte jag, men jag hade bestämt mig för att köpa en korköppnare. Och inte vilken korköppnare som helst, utan en vinkorköppnare, var det även finns kapsylöppnare på. Borde egentligen ha bild, men det har jag inte nu. Hittade en liknande på nätet i alla fall, så har någon ett hum om vad jag snackar om :)

Då var det bara kortet kvar alltså. Ville ha ett kort med hus, så jag sökte på internet efter inspiration, hittade ett hus som jag fastnade för, och istället för inspiration så hittade jag ett hus!

Jag klippte ut huset, tog en flicka som jag stämplat vid ett tidigare tillfälle och placerade dem bredvid varandra. Perfekt! Helt gjorda för varandra :) Jag tittade runt på mitt skrivbord och blicken fastnade på en servett. En servett med guld-löv på. Tänkte att det kan nog passa bra, så jag klippte till en passlig bit, limmade fast den, limmade huset och flickan. Sedan stämplade jag H O M E direkt på kortet och embossade det grönt. SWEET HOME skrev jag förhand med en emboss penna och embossade det också grönt. Även huset är embossat, men clare-embossing, så att den röda färgen framträder.


Gillade slutresultatet så mycket att skulle jag ha haft mera tid så skulle jag ha behållt orginalet själv och gjort ett nytt kort :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar