onsdag 23 september 2009

Nya gardiner

Jag gick förbi en butik med tyger och sånt. Det finns faktiskt en sådan butik på Åland :) Tyger och sånt. Det har funnits en presenter och sånt också, den gillade jag! Men nu har den väl flyttat ihop med tyger och sånt, så det är inte lika mysigt, enligt mitt tycke.

Jag brukar i alla fall ta ett varv igenom ibland och kolla presenterna samt tygerna. Den här gången fastnade jag vid realådan utanför butiken. Men restbitar som blivit kvar. Gillade en gardinbit skarpt! Och jag tänkte att om den inte passar i fönstret så kan jag alltid använda tyget till någon pastalåda eller nåt. Hur som helst.

Jag sydde ändorna, allt annat var färdigt, sedan satte jag upp den i fönstret. Vågade inte ens mäta först, eftersom jag så gärna ville att det skulle passa :) Först blev jag besviken över längden, men sen...den förra gardinen var aldrig längre än den här! Jo, i längd, men den var alltid fråndragen så att den inte gick över vädringsluckan (eller vad jag ska kalla det), som vi nästan alltid har öppen. Resultatet av tanken blev att jag gillade längden och den fick hänga kvar :)

1 kommentar: