måndag 14 september 2009

Pärmbilder - Fungerar till alla sorters pärmar!

Jag ville gärna göra en pärmbild till en kalender. Därefter fick jag förstås önskemål om att göra en till. För att inte hamna i samma dilemma som med bokmärkena i ett tidigare inlägg, så bestämde jag med för det första att jag skulle göra båda pärmbilderna samtidigt, men också att jag skulle välja färger som jag vid behov kunde byta ut :)

Bakgrunden är tagen från internet, minns inte var, sökte på google efter färgen grön. Gillade att den är lite flammig. Jag valde två flickor, egentligen valde jag tre flickor, stämplade dem alla och färglade dem. SEN valde jag vilka två flickor som skulle vara till vilken pärm. En flicka gillade jag inte alls, men hon kom till bra användning i ett "Home Sweet Home"- kort.

Jag gillar verkligen dessa flickor! Jag har samma typ av stämplar men i motivet bröllop, gillar dem också, men de kommer så sällan till användning. Valde att färglägga flickan i rött, ballongerna däremot fick bli blå, tänkte att jag inte kan färga dem gröna i alla fall :) Bakgrunden som flickan sitter på är ett gammalt presentpapper.

Även denna bakgrund är tagen från internet, sökte denna gång på google efter färgenröd, så jag minns inte varifrån den är tagen. Valde att göra pärmbilden i rött och orange.

Denna flicka fick bli grön, en skön kontrast till allt det röda :) Prickarna på hennes klänning är vaniljfärgade, de liknar lite hennes hudfärg, men det är två olika nyanser.
Bakgrunden hon står på är även här ett gammalt presentpapper!

Så spara för gudsskull fina presentpapper! Om pysselandan faller på kan dessa små pappersbitar vara guld värda :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar