lördag 26 september 2009

Födelsedagar 1-2-3

Tre födelsedagar har blivit firade i augusti-september månad. Av vilka korten inte bloggats om :) Annars är augusti och september en ganska hektisk månad...eller, TVÅ hektiska månader.

Jag har en kompis som alltid säger att hon är född på fel årtionde :) Minns inte vilket årtionde hon menade att hon är född i....men om hon (DU) läser detta så kan hon (DU) väl informera mig om saken ;)

Hur som helst så tycker jag att detta kort passar henne bra! Bakgrunden är faktiskt ett gammalt present papper, som jag tyckte var coolt. Jag sparar annars också på present papper, men detta sparade jag enkom för korttillverkning. Hjärtat är embossat, för hand. Eller, med en strumsticka. Resultatet blev bra :) Bättre än när jag försökte embossa en stor blomma.

De små gula fyrkanterna är upphöjda med dubbelhäftande små kuddar. Minns såklart aldrig vad de heter... Till detta kort fick hon ett jättehäftigt smycke :) Hade tänkt köpa ett annat smycke, men när jag såg det hon får (har ingen bild för det är redan inpackat) så blev jag HELT såld!!! Hoppas hon gillar det :) Det är som ett hjärta som hänger på en bit ormked och sedan på halsbandskeden som också är ormked.

Det här kortet blev till lite här och lite där :) Rosorna är tryckta som en provbit, som jag sedan gillade så mycket att jag sparade. Jag hittade den när jag höll på att laga kort och valde att använda den på ett grönt kort, det är upphöjt med hjälp av dubbelhäftande tejpkuddar. Jag valde sist och slutligen att kortet skulle ligga, inte stå, men det lät jag vara öppet tills jag skrev i det. Ramen är gjord med guldglitter.

Till detta kort har jag använt såväl tapet (bakgrunden) som presentpapper (björnen). Björnen var så otroligt söt så jag kunde inte låta bli :) Jag klistrade presentpappret på ett stadigare papper och klipte sedan ut den. Jag valde att göra grattis i liknande färger, så jag tryckte 'Grattis' gult papper och limmade det på ett rött, som sedan blev ram. Båda dessa är upphöjda med hjälp av dubbelhäftande tejpkuddar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar