lördag 3 oktober 2009

Nya gardiner i vardagsrummet

Jag hittade på en rea ett jättefint grönt tyg med löv på. Jag tänkte direkt på vardagsrumsfönstret! Som är 500cm ganska exakt, by the way. Så behöver ingen fundera på det!

Min största oro var att det inte skulle räcka, men det var 250 cm långt och 150 brett, så jag delade det i tre delar, alla 250 långa, så min färdiga gardin blev 750 cm lång. Och det var INTE för långt i alla fall!! Kanske det till och med skulle ha fått vara mera längd på gardinen... Men jag är nöjd med resultatet, och det är huvudsaken :)

Märker på bilden att jag har lyckas ta ett kort på en del av gardinen som tydligen inte är riktigt bra uppsatt :) Kanske jag kan ändra på det...men hittar jag det inte igen så är det inte så viktigt. Då får det vara, om inte någon annan påpekar det, då får jag väl fixa det sen!

Vet inte vilken av dessa bilder som ger bästa bilden av vilken färg gardinen är, det är väl i princip en blandning av båda.

Det blev en kortare gardin nu än den som jag hade förut, men det var egentligen min mening. Ska bli spännande att se det i dagsljus imorgon, för jag tror att det ser annorlunda ut än nu när det är mörkt och regnigt ute.

4 kommentarer:

  1. Matchar ju soffan fint!

    SvaraRadera
  2. Jo :) Det tycker jag med!

    SvaraRadera
  3. Vad fint! Kul att se en liten del av ert hem också :)

    SvaraRadera
  4. Du är nog välkommen att titta på den någon gång i verkligheten också :)

    SvaraRadera