onsdag 21 oktober 2009

Höst

Det är bara att inse, sommaren är slut och hösten är här! Eller, snart är det väl bara att inse att hösten är slut och vintern är här :) Men hur som helst. Jag gillar hösten så jag passade på att laga ett höstkort åt min gudmor. Kortet har egentligen varit på gång i flera veckor, men jag har inte haft inspiration att avsluta det. Jag gjorde flickan, stämplade henne, färglade henne och sedan tappade jag helt intresset! Och har man inte intresse så betyder det att man inte har inspiration, och har man inte inspiration ska man inte fortsätta. Jag har fortsatt ändå ibland och resultatet har inte blivit något vidare....

Det här kortet gjorde jag mest på högt! Jag ville ha mina stora bokstäver och skrev GLAD HÖST. Eller, egentligen skrev jag GLAD HOST och sedan med hjälp av W, som har krumellurer på sina ändor gjorde jag Ö-prickarna. De kanske skulle ha fått vara lite tätare, men jag är nöjd i alla fall :)

Sedan ville jag använda höstfärger. Grönt var min basfärg för kortet. Sedan är orange en fin färg som hittas i lövblandningen på marken, samma gäller brun. Så dessa fick det bli! Klistrade dit dem lite huller om buller.
Sedan var det dags för GLAD HÖST och flickan. Bokstäverna är stämplade på gult papper, typ kopieringspapper. Jag ville att även de skulle ha höstfärger i sig. I ett skede försvann flickan bland alla papper på mitt skrivbord, och jag övervägde att stämpla flickan på samma gula papper och sedan låta bli att färglägga henne. Tur så kom hon fram! :)

Jag valde att limma bokstäverna (som är limmade med limstick, allt annat är limmat med dubbelhäftande tejp) liksom runt själva kärnan i kortet, alltså runt mitten typ. Och sedan låta flickan stå mitt emellan.

Jag tycker resultatet blev jätte bra :) På baksidan har jag stämplat ett att det är handstämplat, tyvärr glömde jag att ta foto på det, och jag rusade till posten för att få det postat, så nu är det påväg! (detta inlägg skrev jag samma dag som kortet gjordes, det kommer dock att publiceras några dagar senare, för jag vill att ägaren till kortet är den första som ser det!)

Inne i kortet har jag skrivit ett kort brev på kopieringspapper, det limmade jag sedan dit med dubbelhäftande tejp. Så kortet är i själva verket ett brev :) Fast ett kort sådant.

4 kommentarer:

  1. Åh vad alla måste bli glada för de fina korten du skickar dem! Man blir ju glad att nån lagt ner tid och verkligen ansträngt sig..och personligare blir det! Håller med om att höstkortet blev jättefint!

    SvaraRadera
  2. Dom där bokstäverna måste du förklara närmare hur du gjort dom?
    Snyggt kort! Nu blir jag riktigt inspirerad att börja med ett 30-årskort, farsdags- och julkort.

    SvaraRadera
  3. Carola --> Jag hoppas de blir glada och uppskattar att jag satt ner tid i alla fall :) Gillar när det blir personligt!

    Haje --> Du förstår nu :) Men jag förklarar ifall andra inte förstår!

    Bokstäverna är gjorda med clear-stamps-bokstäver. De är bokstäver som blir ganska stora när man stämplar dem. I de flesta/alla bokstavs-stämpel-set finns endast bokstäver från A-Z så därför fick jag improvisera hur jag skulle få Ö i höst. Till detta använde jag "snirklarna" på W. Jag satte endast stämpelfärg på "snirklarna", en i taget, och stämplade dessa på "rätt plats" på O för att det skulle se ut som Ö-prickar.

    Oj jag fortfarande är oklar: Fråga :)

    SvaraRadera
  4. "Oj" ska vara Om!

    OM jag fortfarande är oklar: Fråga :)

    SvaraRadera