lördag 10 oktober 2009

Redo för pensionering

Jag fick i uppdrag att tillverka ett kort till en kollega som skulle gå i pension. Eller, egentligen är det en kollega som jag arbetade med för ca. 2 år sedan.

Jag arbetade inte med henne så länge, så jag bad att få lite tips för vad jag ska hitta på! Trädgårdsarbete gillar hon, det var mitt tips. Så jag sökte bland mina pyssel papper (läs: gamla present papper) för att se om jag hade något bra papper med fina blommor på. Jag hittade en viss mängd papper jag kunde använda. Men jag fastnade helt för detta, med gula och vita blommor!

Valet att göra bakgrunden gul var inte så svårt :) Det var nästan självklart!

Flickan valde jag också för blomman. Gillar dessa stämpel-flickor :) De är så söta! Minns inte om jag hade någon tanke med färgerna eller om det bara var slumpmässigt valt. Säkert var väl tanken bara att det skulle synas och inte smälta in i bakgrunden. Hon är limmad på en bilt gul kartong, som är limmad direkt utanpå present pappret. Det har fått en upphöjd effekt med hjälp av svart stämpelfärg längs kanterna.

Texten var inte det lättaste! Men till sist snickrade vi ihop detta!

Blomman nere i högra hörnet är stämplad med vattenstämpel. Den ska alltså synas bara svagt. Tycker att den syns jätte tydligt! Som om den var stämplad med orange eller nåt. Detta gjorde det lite svårt när det var dags att skriva under, ingen ville skriva på blomman :/ Men till sist fanns inte rum någon annanstans så jag övertalade en att skriva på blomman och sedan följde andra exemplet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar