söndag 11 oktober 2009

Kortmakarna

Jag hade beställt grejer från kortmakarna. Eftersom jag inte bor i Sverige så bestämde jag att beställa till en bekants adress i Sverige, med hans tillåtelse naturligtvis!!

Tack vare ett lite missförstånd mellan honom och mej så dröjde det ett tag innan varorna skickades iväg. Jag hade beställt en jordgubbe-stämpel och ett spelkorts-stämel, vad jag minns, sen en stämpel som tydligen var slut, för jag fick en annan stämpel som kompensation :) En liten jordgubbe-stämpel! Jag är riktigt glad för kompensationsstämpeln!!

Hur som helst, när leveransen till sist kom fram hade han glömt bort att den skulle komma, så när han hömntade paketet från posten funderade han mycket över vad det kunde vara. Det var ju adresserat till honom! (I Sverige får man inte hämta ut ett paket om ens namn inte står på paketet, minns inte hur det är i Finland). Var det ett nytt masterkard? Eller Visa? (Eller vad han nu har...minns inte) Men NEJ :) Ingetdera! När han öppnar det är det stämplar!



Så för att kompensera honom för besvikelsen bestämde jag mej för att laga ett kort åt honom! Detta kort är i samma storlek som mitt bakkort, jag använde det som modell. Mitt på är kortleks-stämpeln som jag köpt från kortmakarna.Lekte med tanken på att sätta "kortmakarna" uppe i högra hörnet, men sen tänkte jag att jag inte kan göra så, det finns säkert någon copyright regel för det eller nåt, så jag lät bli.

På denna bild har jag ändrat lite. Ovanför texten "use only in case of emergency" står det hans namn. Men jag ville inte lägga ut det, dels för att jag inte har lov att lägga ut det.


Jag använde mitt bankkort som modell, både till storleken, framsidan (viss text) som till baksidan. På mitt kort står det att kortet skall returneras till närmaste bank (har jag för mej), vilket jag inte kunde använda, eftersom det inte finns nån bank! Därför fick det bli att kortet ska returneras till ägaren. På mitt kort står informationen på svenska, finska och engelska. För det första används inte finskan så mycket i Sverige och sedan rymdes den inte på kortet :)

Jag är JÄTTEnöjd med resultatet :) Han var också glad åt sitt nya kort! I alla fall sa han det ;) Hehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar