måndag 26 oktober 2009

Avskedspresenter

Jag kom att tänka på dessa nu i samband med att jag igen slutar från mitt jobb. Samma jobb som jag slutade från när jag gjorde dessa presenter :) Nu har jag faktiskt inte anstängt mig så mycket, jag har inte ansträngt mig alls, så inga avskedsgåvor blev det den här gången!
Jag har i alla fall tänkt på en julklapp, fast det får jag se hur det blir med den :) Nåt mer avslöjar jag inte nu, hehe :)
I alla fall ville jag ge något personligt. Jag hade då jobbat ett år på samma plats. I brist på idéer så frågade jag personerna vilken färg de gillar. Bland färgerna fanns i alla fall blå och grön :) Så när jag såg skålarna och muggarna så kunde jag inte låta bli! Jag hade faktiskt tidigare funderat på mugg, men jag ville dekorera dem på ett annat sätt. Det sättet som jag ville dekorera dem på visade sig att det inte gick, eftersom färgen inte får vara där livsmedlet är. Jag ville dekorera insidan, men fick snällt dekorera utsidan.
Det är gjort med porslinsfärg (eller vad det nu heter), vitt och svart. Jag valde att göra en vit bakgrund var namnet skulle komma, samt tre prickar i en "hög". Jag dekorerar ofta med prickar just på detta sätt :)
Jag fick "grädda" mina presenter i ugn för att färgen skulle hålla bättre. Sen var det vara att packa ihop och ge bort :) Ja...vänta på att de skulle svalna först i alla fall!
Jag satte papper i botten på skålen, för att inte skålen och koppen skulle slå mot varandra, sedan fyllde jag koppen med godis och packade in i cellofan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar