onsdag 30 juni 2010

Grattis det blev en son!!


Jag har en kollega som fick barn några dagar före midsommar :) Eller, vi hann jobba 2 dagar ihop. Hur som helst så hann vi ta en glass-träff (?) innan hennes son föddes. Jag var och hälsade på henne på BB. En liten grabb :) Så söt!

Ett kort snickrade jag ihop. Jag hade tänkt köpa en sparkdräkt, storlek 50, men det fanns inte. Alla var större. Och hon hade de större storlekarna. Så jag tänkte att det fick vara då. Hon var nöjd med kortet sa hon :) Det räckte bra!

Kortet är en panduro unmonted-stämpel. Gillar denna serie, de är sååå söta :) Nu hade jag ju inte träffat pappan i familjen (hennes sambo alltså) så jag struntade i att försöka få hårfägen att stämma. Mamman är mörkhårig, det visste jag, och att hon (stämpelflickan) skulle ha fått ljust hår gick ju inte eftersom klänningen är gul, så hon fick vara mörkhårig. Pappan färglade jag ljus. Såklart visade sig han vara mörkhårig också :) Nå, det var ju typiskt!

Jag designade egna klossar, klippte ut i 4 olika färger. 3 fick ha bokstäver på sig, S, O, N, och den sista en bild :) Det svåraste var att få bilder på klossens sidor utan att det såg helt kontigt ut :/ Fick göra om en för den blev allt annat än bra.

Överlag är jag nöjd med resultatet, även om jag klottade när jag skulle färga kanten på stämpelflickans bakgrundspapper bruna. Den är upphöjd med dubbelhäftande tejpkuddar.

2 kommentarer:

  1. Hehe.. Om du inte redan är så kommer du nog snart bli bebis sjuk ;D

    SvaraRadera
  2. Mitt bebissjuk kommer och går i vågor ;) Få se, ska träffa dem imorgon igen.

    SvaraRadera