måndag 15 november 2010

Grattis på 21 års dagen!!

Jag har varit på kurs och lärt mej att göra kort som man viker två gånger, så att det blir en tredjedel av ursprungs längden. Den är därefter vikt diagonalt så att "vingarna" är endast halvor. Som ni ser på bilden. Jag kan tillägga en förklaring senare :)

Jag konstaterade att jag endast har rött och ljusblått band hemma. Så valet av kort blev ljusblått. Jag gillar egentligen inte ljusblått, det blir så....omanligt. Kanske för att det är förknippat med baby-blå? Jag vet inte. Men det var blått eller rött, och jag hade redan gjort två kort av rött band, så jag ville variera lite.

Insidan dekorerade jag med trianglar av blå rosor, och i mitten ett vitt papper där jag färglagt kanterna blå. Texten fick också gå i blått. Jag täcker över namnen på de som önskar :)

Utsidan är två trianglar som tillsammans bildar en fyrkant. Här ses den ena triangeln tillsammans med den runda stämpeln som kommer mitt på kortet. Jag har inga runda stämplar alls, märkte jag, utom ett pokerchips. Så detta är ett pokerchip där mitten är borttagen, samt symbolerna för ruter, hjärter, spader, klöver och ersatts med siffran 21.

Kortet går i blått och grönt. Eftersom jag inte hade några fina papper som är blå.

Personen i fråga fyller inte än, men han fick kortet på söndagen tillsammans med sin gåva :) För det är inte sagt att jag ser honom innan han fyller nästa gång!

En liten bekännelse....jag hade glömt att han fyller snart :p Det var en gemensam bekant (bekant från min sida, vän från hans) som påminde mej om det :o Jo...ja har säkert vetat eftersom jag varit på hans födelsedagskalas nån gång ;P Men jag har glömt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar