fredag 19 november 2010

Jello-shots

Vad ska man göra för spännande till en fest? Jag fick denna idé från friends, från ett avsnitt där Chandler just har blivit dumpad av Janice och Joe har födelsedagsfest. Chandler ska dela ut jello-shots, gröna sådana. Han är snart full, för han har inte delat ut dom utan intagit dom själv i ett försök att döva smärtan. Typ.

I alla fall meddelar Monica att det är "pure vodka!"

Jag vet inte om jag ska hålla med där. Jag har i alla fall 1/3 vodka i mina. Och jag tyckte precis att jag på nätet såg att man ska blanda ungefär 1/3 för att det säkert ska gelea sig. Man kunde väl sätta mer sprit, men i alla fall. "pure vodka" vet jag nu int om man får.

I alla fall. Jag använde gelatinpulver, saft av olika smak och sprit...av olika smak. Jag använde en hel burk gelatinpulver och 3 liter vätska, sammanlagt. Varför så mycket? Jo, för om jag gör en shot per man, så smakar man på en, gillar den skarpt! Så finns det inte fler! Synd och skam. Däremot om man smakar på en och inte gillar den alls, så kan man låta den vara! Enkelt så!

Det är 75 shottar, jag räknade inte hur många som fick slängas. Men nästan alla svartvinbär. ALLA melon, för konsistensen på dom var helt horribel!!! Många av citronen. Det var hallon-jordgubb och persika som var godast :)

Sen är ju ett helt företag att få drinken ur glaset :) Jag rekommenderar små glas, liten shot, och inte så starka! Det är inte bara att shotta den, den ska först fås bort från glaset, sedan tuggas och till sist sväljas! Men det är nog underhållande ;)

För en youtube-film av hur man gör, följ den här länken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar