måndag 26 september 2011

Älgarna protesterar


Jag hade en idé om ett höstpyssel. En älg av en fot och händer. Jag har sett den någonstans och försökte komma ihåg den. Först stämplade vi en fot, jag försökte placera foten på pappret så att hornen skulle få plats. Sen stämplade vi händer som horn. Jag konstaterade direkt att händerna borde ha varit tvärt om. Men skulle barnet ha fått bestämma så skulle händerna ha varit mitt över älgen, så jag styrde lite. Tycker att det bra kan vara så här. Alla älgar är olika. En älg kommer att få huvudet andra vägen, eftersom foten blev för långt åt ett håll på pappret så hornen måste komma på andra ändan om de ska rymmas.

Ögonen är utstansade ur svart papper och sedan limmade på vitt papper och faktiskt klippta runt. Inget som barnen gjorde själv nej, men ögonen fick barnet limma själv, vilket innebär att älgen har lim över hela nosen, men ögonen är faktiskt på rätt plats :) ...typ

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset!! Lagade med Nova födelsedagskort åt fammo idag, ska lägga upp resultatet på bloggen sennär hon fått det, superfint!! :)

    SvaraRadera
  2. Va kul :) Dessutom måst jag verkligen kolla din blogg! Har helt varit borta från bloggvärlden since forever känns det som! Har inte ens kollat de som jag har som direktlänk här :p Usch usch usch på mej! Nå, kanske jag hinner ifatt sen under kalla hösten och långa vintern :)

    SvaraRadera