tisdag 13 september 2011

Grattis 50 år!

En kollega fyllde jämt nu på hösten. Min uppgift var att göra ett kort. I färgerna blått, grått och vinrött. Samt att filifjonkan skulle vara med.

Jag valde att göra filifjonkan vinröd, eller så nära jag kunde komma. Filifjonkan är ett hopplock av olika bitar. Hennes dräkt är klippt ur rött papper. ansikte ur vitt, håret av gult och skorna av svart. Sedan har jag limmar ihop henne och limmat henne på pappret.

Av syster yster fick jag en tidning FYLLD med idéer till kort! Jag bläddrade i den och hittade inspiration till detta kort. Jag valde blått papper och ritade två moln som jag sedan klippte ut. Det blåa pappret är klistrat på det gråa med upphöjda klister-kuddar.

Jag stämplade grattis med brons direkt på det gråa pappret så att det skulle synas i molnet. När jag var klar satte jag 3 rosor i filifjonkans hand med hjälp av karlssons klister (ett lim jag hittade i bokhandeln, tycker namnet är så fint :)).

När jag sedan tittade på kortet tyckte jag att det såg tomt ut i nedre hörnet. Jag ville inte ha siffran där. Men jag kunde inte komma på något som skulle passa in, så till sist så beslöt jag att i alla fall sätta 50 där.

Mottagaren var i alla fall glad att det inte var en guld 50. Inne i kortet skrev jag en dikt, som jag inte har sparad, så den kan jag inte återge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar