söndag 11 september 2011

Restpappers-pyssel

Efter pyssel med barnen förra året hade jag en massa pappersbitar och tapetpappersbitar liggande i min "pärm". Samtidigt som barnen visade intresse för att rita på annorlunda papper. Det vill säga, restbitar som var mindre än det vanliga pappret. Jag började fundera, om de skulle kunna använda mina restpappersbitar?

Av en slump passade pappersbitarna perfekt på tapetpappersbitarna (ehm...de första pappersbitarna passade på den första tapetbiten, de andra fick "frisseras" lite).

Jag sparade pysslet till efter sommaren. Barnen har nu fått rita med krita på den lilla biten, med tusch på mellanbiten och med vattenfärger på stora biten. Jag har ännu ingen bild på resultatet. Men det blev riktigt trevligt! Bilder kommer bara jag får hit dem :)

De är sedan limmade på tapetpappret för att ge en bakgrund till pysslet. Jag har också printat ut barnens namn och limmat det på mellanbiten för att veta vilket barn som har gjort vilket pyssel utan att vända på arbetet.

1 kommentar:

  1. Bra idé!! Vill absolut se resultaten sen!! :)

    SvaraRadera