torsdag 22 september 2011

Restpapper - resultat

Jag har tidigare haft ett blogginlägg om restappars pyssel. Jag lovade då att lägga upp resultatet när jag hade bild på det. Nu har jag äntligen en bild!


Barnen som pysslat ska förbli anonyma, därför är deras namn överstrukna. Jag valde att printa ut en namnlapp per barn och limma den på framsidan av pysslet, för att det ska vara lättare att veta vilket barn som pysslat vad. Bra när barnen frågar vilket pyssel de har gjort.

Den lilla pappersbiten är ritad med krita, den mellanstora med tusch och den stora med vattenfärger. Eller täckfärger tror jag att det egentligen är. De stora paletterna. Jag brukar lägga vatten direkt på färgpaletten, då är det lättare för barnen att själva ta färg. Det är fortfarande svårt för barn i 1-3 års ålder att komma ihåg att doppa penseln i vatten, ta färg och sedan måla på pappret. Nu är det bara ett steg att kunna, och när man väl har snurrat penseln så är "vattnet" fullt med färg, så de barn som inte förstår hur man tar färg kommer ändå att få färg på sin pensel.

Klicka på bilden för att få den större!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar