tisdag 7 juli 2009

Bokmärken

Jag var in till en pysselbod idag :) Paletten i Mariehamn.

Jag var egentligen bara in och titta, men samtidigt har jag försökt hitta en lämplig bakgrundsstämpel med text.

Blev förtjust i en annan bloggares bokmärken :) Jag hittar inte tillbaka dit nu (till bokmärket), men jag har nog den bloggaren som en som jag följer.



Jag ville ha ett långt bokmärke och började med att lägga två stämplar under varandra. Min tanke var att det ännu skulle ha funnits ett hjärta på det bokmärket, men det ville inte passa in, så det blev som det blev.

Sen gjorde jag ett rosa, med samma text som bakgrund, men i vattenstämpel. Den syns om man förstorar bilden :) Borde synnas.

Jag hittade sedan i min pysselsamling en blomma som min syster har testat på. Gillade blomman och funderade hur jag skulle kunna använda den.

Sen kom jag på att jag kan laga ett svart och vitt bokmärke. Jag embossade texten med vit emossingpulver, annars får man det inte så vitt :) Resten av bokmärket är stämplat med silver.

Sista gjorde jag med grön och svart. Egentligen bara för att testa hur det skulle se ut med en "vass" topp.

Bokmärket jag hade som inspiration hade band längst upp, men jag har aldrig fallit för den detaljen, så jag lämnade bort det.

Min favorit är nog den svart-vita :) Jag ska börja med den! Jag har en tendens att tappa bort mina bokmärken, så säkert bra att jag har fler :P

Började också fundera om det går att kombinera bokmärke med kort. Jag ska utveckla den idén :) Har speciellt en kompis i tankarna när det gäller den idén! En som antagligen skulle uppskatta ett bokmärke :) Men men, det måste gå att kombinera så att bokmärket är kortet och så att bokmärket efteråt inte ser ut som ett kort....hm.... Där fick jag något att fundera på :D


1 kommentar:

  1. Ett bokmärke har fått ett nytt hem :) Och jag har adopterat ett.

    Än så länge har jag två bokmärken, det svarta och gröna samt det rosa med hjärta på, som inte är i användning :) Säg till om det ser ut som ett bokmärke som passar just DEJ!

    SvaraRadera