torsdag 16 juli 2009

Födelsedagskort


Jag har tydligen noll koll på när bekantas barn fyller :) Jag var 1 månad för tidigt, nå, jag kom på det EFTER att jag hade gjort kortet och före jag gav gåvan ;) Så jag sa åt föräldrarna att de får förvara gåvan en månad :p

Nu har barnen fått sina kort och blivit 7 år :)

Till pojken gjorde jag ett kort med ett lejon på. Jag använde röd papp, för jag ville ha korten i alla fall lite lika.


Till flickan använde jag rosa papp och en blomma.

Båda korten fick en bakgrundsstämpel av grattisar. Jag började uppe i vänstra hörnet och stämplade efter varandra och lite snett under varandra.

Sedan en liten bit tapet mitt på kortet, för att få en bakgrund för klistermärket.

Pojken fick en grönblåtapet, för fast man inte ska ha skillda färger för pojkar och flickor så tror jag har mera uppskattar blått och grönt än som flickan fick, rosa.

Jag är nöjd med resultatet! Jag använde klisterbilder på kortet bara av en impuls, men resultatet blev jätte bra!









Jag har även börjat använda presentpapper till kort, bilder på sådana kort kommer jag att ladda upp fram mot september, efter att de flesta av mina vänner och bekanta har haft sina födelsedagar :)




Här är ett kort som jag gjorde till min syster. Jag är inte helt nöjd, även om jag var det när jag gjorde kortet. Gillar inte färgkombinationen utan jag skulle ha kunnat använda en annan bakgrundsfärg, eller byta ut det rosa pappret mot något annat.

Helt okej tycker jag att det blev i alla fall, och som sagt, jag gillade det när det var klart! Nu efter att jag har kommit på hur jag skulle ha kunnat gjort är jag inte lika nöjd :)

Men det är väl så som man utvecklas! Tittar på det man har gjort och funderar hur man kan göra det bättre!!

Flickan på bilden är stämpeln jag har gjort själv, och har valt att inte visa den. Därför är den suddad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar