lördag 27 februari 2010

Krya på dej!

En viktig person i mitt liv är värd detta kort, därför satte jag mej ner och pysslade det :)

Jag har användt samma metod här som på de kort vi gjorde på stämpelkursen. Jag har börjat med att färga mitten med ljus grönt och sedna kanterna mörka. Jag har endast två färger, de är inte så billiga. Därför känns det bättre att köpa några färger nu och några färger sen :)

Jag började såklart med att stämpla snirklarna och embossa dem. Det märks att jag använt vanligt printpapper, för de blev lite missfärgade, som om pappret skulle ha blivit fuktigt när jag embossade. Men jag tyckte inte att det störde. Efter det färglade jag pappret i två olika soters grön. Därefter stämplade jag gröna snöflingor. Funderade en stund vad jag skulle stämpla, men valde att jag ville stämpla snöflingor och att de skulle vara gröna. De ser lite ut som grnakvistar eller nåt :) Jag funderade ett ögonblick hur jag skulle stämpla Krya på dej, men bestämde mej till slut för att inte stämpla det alls utan använda klister-bokstäver. De kom med i ett scrap booking kit som jag fick i julklapp!

Här syns effekten jag försökte få. Snöflingan ser ut att vara stämplad bakom snirklan, fast den egentligen är stämplad utanpå. Det är för att färgen inte fäster på den embossade snirklan. För säkerhetsskull torkade jag av snirklan direkt efter att jag hade tryckt dit snöflingan, för att ingen färg skulle torka på snirklan.



Att det är handstämplat och att det är hanstämplat av mej vill jag ju få fram :) Jag har i samma stämpelset fler olika stämplar som säger att det är hanstämplat. Jag valde den jag kände starkast för handstamped with love
Det som inte syns så bra på dessa bilder är att själva kortet är svart. Jag gjorde den gröna framsidan på ett vitt kopieringspapper och limmade det sedan på det svarta kortet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar