tisdag 18 augusti 2009

Kort som brev


Jag har blivit så dålig på att skriva brev. Så när jag kom att tänka på en av mina bästa vänner och att jag borde höra av mej, skriva brev, eller mail eller nåt! Så kom jag på att jag kan ju göra ett kort! Inne i kortet får man inte rum med så hemskt mycket text, men jag fick några rader :)

Det är roligt att göra kort! Vad är det som säger att man måste göra ett kort till en högtid? Man kan ju lika gärna bara göra ett kort för att säga åt någon att man älskar den, tänker på den, bara höra av sig!

Detta kort är gjort av omonterade stämplar. Eller, EN omonterad stämpel :) Jag har köpt stämplarna från Panduro. Just den här omonterade stämpelsatsen ska ha så kallat "mount" för att stämpeln ska hållas på akrylklossen. Vilket jag inte har och inte visste att jag behövde, så jag fick ta till min fantasi, vilket jag redan i ett tidigare inlägg har berättat :) Jag limmade stämpeln på akrylklossen med limstick.

Jag ha färglagt flickan med ProMarker penna och tusch. Tyvärr hade jag endast "hudfärgade" ProMarker, så resten är färglagt med tusch. Med ProMarker kan man färglägga utan att det blir ränder, vilket inte alltid lyckas med tusch. Dessutom man man skugga med ProMarkern. Detta har jag inte lärt mej ordentligt än :) Därav hennes väldigt mörka kinder :p

Hon är fästad med häftkuddar på en bit tapet på ett svart kort. Med glitterlim har jag gjort en ram runt kortet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar