söndag 2 augusti 2009

Pyssel till jul

Hittade lite pyssel bland alla mina foton :) Lite pyssel för barn! Fast det inte är årstiden får sådant pyssel....men i alla fall! Dessa pyssel är nog för 4 år och uppåt!



Om jag minns rätt är detta en flirtkula. Vilken färg den är målad med minns jag tyvärr inte, men det går säkert bra med tusch! Ett fint band är limmat i hålet, som brukar finnas på flirtkulan. Om det finns på alla har jag inte forskat om så mycket...


Mera dekoration. Gjord av två cirklar vikta på mitten, en pappersremsa fungerar som handtag.
Går bra att hänga i julgranen som dekoration!


Tomtefar. En tallkotte, lite vadd eller ull och röd filt. Tag en bit ull/vadd och limma på kotten som skägg. Av filt klipp ut en cirkel och forma den till en hatt. Eller hur vi nu gjorde hatten.... Ett stygn genom toppen på hatten och så har man en tråd att hänga tomten i granen med.


Enkel girlang. Klipp pappremsor, limma ihop dem till cirklar, se till så att cirkel nummer två träds genom cirkel nummer ett innan ändorna limmas ihop :)

Jag anser att gult hör till julens färger! Jag möttes av skeptisim! Rött, grönt och blått hör till julen fick jag veta!

Blått? Ja, hur som helst....men vi har ljus i granen och i fönstret som lyser GULT. Vi har en stjärna i granens topp och säkert i fönstret, som är GUL eller lyser GULT. Dessutom är det en färg som piggar upp i mökret.

Passar för barn 4 år och uppåt. Kanske 3 åringar klarar av det.

Kanske man kan förbise att detta är ett julpyssel. Man kan säkert dekorera till påsken med flirtkulorna och girlangen. Eller ett födelsedags kalas med girlanger :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar