måndag 23 november 2009

Chokladtryffel

Gjorde chokladtryffel förra året som julklapp. I år var det en kollega som frågade mej om hjälp, eftersom hon tyckte jag var godisproffs :) Nå, det är väl liiiite och ta i! Jag har ju inte "bakat" godis någon gång förr :) Men jag delade med mej av min visdom!

Blev jätte tryffel sugen, så kanske jag ska baka lite tryffel nu i veckan! Annat som står på schemat är pepparkakasbak :) Men det blir till helgen.

I alla fall, för er som är tryffelsugna, en länk till tryffelrecept! Jag har testat chilitryfflarna, de var goda :) Men minska gärna på mängden chili om ni inte gillar STARKT!!! En kompis bad att jag skulle göra om dem och INTE minska på chilimängden ;) Hehe, smaken är som baken!

Nougatpralinerna skulle jag göra...men hittade ingen nougat :/ Det fanns inte i de små delikatessbutikerna och i matmarketen var det slut....kanske i år? Kanske nu i veckan :D

Måste kanske tänkta lite på ekonomin ;) Hehe

Om jag "bakar" tryffel ska jag ladda upp bilder :) Löfte!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar