söndag 8 november 2009

Finaste Farsdagstårtan á la lillasyster :)

Chattade med min lillasyster, Puffs idag. Jag använder msn när jag chattar och där kan man skriva en text, typ som ett status (ifall det finns någon som inte använder msn som läser detta!). Där hade hon skrivit att hon har bakat en gris.

En gris? Som i en munk? Tänkte jag, och frågade av henne om hon hade bakat en gris. Jo, svarar hon med ett smile efter, vill du att jag skickar bild, frågar hon sen. Jamen självklart vill jag ha bild :D Detta var vad jag tog emot!!

En gris, bakad av Puffs :)

Hon berättade att hon hade fått idén från S-market. Egentligen sku hon ha velat göra ett får eller en katt, men hon stod mellan färgvalet på marsipan, antingen rosa eller rosa, så vad ska man göra? Ett rosa får? "bää bää roosa får har du druckit natten lång?" (Puffs på msn :))

Det vi ser är alltså en sockerkaka som Puffs har skurit rund. Den är sedan fylld med jordgubbssyllt och täckt med rosa marsipan (om ni inte förstod det redan ;)). Ögonen är gjorda med glasyr och lakrits!

Direkt när jag såg bilden så frågade jag om jag kunde lägga upp den på min blogg :) Tyckte det var den sötaste kaka jag sett!! Klart att jag ger henne all kredit, det var ju inte jag som kom på idén, eller ens hittade inspiration till kakan :)

3 kommentarer:

  1. Hihi den var verkligen gullig :) Kul när man kan få idéer från affärer och sånt!

    SvaraRadera
  2. Jo :) Å ja får värsta idéflödet av den här bilden!!! Synd bara att man är arbetslös som försöker gå ner i vikt xD Då är kanske inte marsipan det man skriver först på inköpslistan ;)

    SvaraRadera
  3. Haha nej kanske inte :D

    SvaraRadera